Frostkåge Byaförening årsmöte 2015

Home » Blogg » Frostkåge Byaförening årsmöte 2015

Frostkåge Byaförening årsmöte 2015

Under onsdagen den 25 februari höll Frostkåge Byaförening sitt årsmöte. Över fyrtio deltagare fick in inblick i det gångna året och bjöds på kaffe med semla. Styrelsens ordförande Jonny Hellström avgick och Oskar Vestermark övertog facklan. Framtiden för Frostkåge ser onekligen ljus ut och användandet av byns fina bagarstuga har ökat sedan 2013. Förening presenterade även den nya hemsidan med en fräsch grafisk profil och nytt Instagram-konto.

Pernilla Lindström, byggnadsantikvarie på Skellefteå museum och eldsjäl, berättade om del två i den kommande byaboken om Frostkåge. Boken som kommer att innehålla många fina foton är tänkt att släppas under sommaren och blir en så kallad print-on-demand.

Vi kommer att länka nyheter på vår förstasida och ge byaföreningen access till nya foton vi lägger upp här på FIMH och ser framemot ett samarbete.

Till sommaren är det tänkt att en hemvändardag ska gå av stapeln. Mer om detta kommer på FIMH och på frostkage.se under våren.

E-postadressen publiceras inte.